Rárúgta az ajtót Európára, Messi és Ronaldo is csak kamillázik: Yamal megállíthatatlan, amit számok is bizonyítanak

A Barcelona tizenhét éves csillaga kedden a legfiatalabb játékos lett, aki gólt szerzett és gólpasszt adott BL-mérkőzésen.

Bár az év eleje nem szokott túl acélosan kezdeni, idén több oldalról nézve is kimondottan jól teljesít a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. Mutatjuk a számokat!
Már tavaly is rekordforgalmat bonyolított le a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, de az idei erős indítás után az általában legkevésbé forgalmas időszaknak számító februárra is megmaradt a januárban tapasztalt utasszám-emelkedés. Az utasszám ugyanis februárra elérte az 1 249 814 főt, ami 15,9 százalékos emelkedésnek számít a tavalyi, akkor minden idők legforgalmasabb februárjának számító 1 075 552 fős forgalmához képest.
Emiatt 2025 első két hónapjának összesített eredménye egészen pontosan 16,7 százalékkal haladja meg a 2024-es adatot, ami abszolút rekordot jelent az utasforgalom terén, de a cargo-forgalom terén sem panaszkodhatunk.
Az év második hónapjában a legkedveltebb úti célnak általában London, Isztambul, Róma, Párizs és Milánó számít, ami idén sem volt másképp, az utasok száma pedig meghaladta az 1,2 milliót, miközben a légiáru mennyisége 29 ezer tonnányi volt a magyar légikikötőben, mellyel a régiós versenytársakat is sikerült túlszárnyalni, ezzel 44,3 százalékos növekedést elérve az előző év második hónapjához képest.
A januári-februári összesített árumennyiség pedig 51 százalékkal haladja meg a tavalyi azonos időszak eredményét, amivel a magyar főváros repülőtere Bécset és Münchent is megelőzte – ezt pedig a szakma is elismeri: az Air Cargo Week az évi 750 000 tonnánál kevesebb árut kezelő légikikötők kategóriájában az Év cargo repülőtere regionális cargo hub díjra jelölte a Budapest Airportot.
A növekedés annak is köszönhető, hogy a budapesti repülőtér az elmúlt években Európa kelet és közép régiójának gyűjtő-elosztóközpontja lett, ez pedig részben a világszínvonalú cargo-infrastruktúrának köszönhető, továbbá az Ázsiából, főleg Kínából érkező jelentős árumennyiségnek. Jelenleg Magyarországnak többek között Hsziannal, Hongkonggal, Sanghajjal és Sencsennel is közvetlen kapcsolata van.
Nyitókép: Baranyi Robert / a Budapest Airport Facebook-oldala